In sales &advies functies bij één van Nederlands grootste multinationals en in marketing & communicatie functies in het mkb en mediasector heb ik veel geschreven en vele mensen gesproken.
Op marketinggebied worden veel ‘anti-aging’ producten gepromoot, een markt waarin miljoenen euro’s gespendeerd worden aan producten tegen het ouder worden. Opmerkelijk fenomeen: tégen ouder worden. Stel je voor dat de mens niet ouder werd dan 25 jaar; veel uitvindingen die ons leven comfortabeler maken, zouden niet of veel later hebben plaatsgevonden. Er zou sprake zijn van een erg trage ontwikkeling. Ouder worden is een proces van ontwikkeling en alleen daarom al de moeite waard.
Bij communicatie wordt meestal direct aan praten gedacht. Luisteren blijkt echter vaak veel belangrijker, leerzamer en verschaft meer inzicht. De geportretteerden in dit boek zijn letterlijk ervaringsdeskundigen op het gebied van ouder worden. Met allen heb ik boeiende gesprekken gevoerd, geluisterd naar hun ervaringen en verrassende inzichten. Deze deel ik graag met u in dit boek. Laat u verrassen, door dit ‘pro-aging’ boek, ouderdom komt namelijk ook met geneugten & genoegen…